
- Олександре Дмитровичу, мабуть, сьогодні, як ніколи назріла розмова про те, як готуються та відбувається сесійні засідання. Адже останнім часом сесії розтягуються на кілька днів. Ось і приклад: минулої п’ятниці не відбулася друга частина 24 сесії міської ради. Причина відома – не було кворуму. Що Ви скажете з цього приводу? - Підготовка сесій, усіх матеріалів до сесійних засідань проходить відповідно до Регламенту Старокостянтинівської міської ради, який затверджений на 2 сесії міської ради 15.06.2006р. і в якому викладений порядок діяльності ради, організація та гласність її роботи. Сесії готується за розпорядженням міського голови «Про скликання сесії» відповідно до закону України «Про місцеве самоврядування». Міський голова вносить орієнтовний порядок питань для розгляду на сесії, який попередньо обговорюється на засіданнях постійних комісій. На сьогоднішній день у раді працює 8 постійних комісій, на яких розглядають всі питання, які пропонується винести на розгляд сесії. Кожен депутат відповідно до Регламенту завчасно отримає проекти рішень, тобто не пізніш як за три дні до початку сесії. У міській раді створений відділ по роботі з депутатами (завідувач О.М.Гавриловський), який займається безпосередньо підготовкою матеріалів для розгляду у постійних комісіях та на сесії. З виданням розпорядження міського голови «Про скликання сесії» відразу ж у міській газеті подається оголошення про засідання постійних комісій, аби виборці, так як вони делегували депутатів для вирішення питань, що стосуються громади міста, знали як саме вони розглядаються. Час та місце проведення засідання постійних комісій попередньо узгоджуються з головами постійних комісій. - Як відвідують депутати засідання комісій? Чому інколи трапляється так , що депутати вперше бачать проекти рішень уже на самій сесії? - Тут все залежить від депутатів. Повторююся, матеріали готуються завчасно. У Регламенті чітко вказано – за три дні до початку роботи сесії. Але трьох днів не завжди достатньо, аби детально ознайомитися з вагомим пакетом документів, який готується до сесії. І тому проекти рішень надаються уже напередодні проведення комісій, тобто за сім-десять днів до початку сесії. І це, думаю, хороша практика. При цьому кожен депутат залучений до роботи у тій чи іншій комісіях і має змогу приймати участь у засіданнях усіх постійних комісій. Та не всі члени комісій приймають участь у їхній роботі. І це негативно впливає на роботу самої сесії. Бо ж запропоновані проекти рішень детально обговорюються на комісіях. Депутати, які не були на них присутні, не можуть знати яке рішення приймається комісійно, і тому на сесії виникає багато запитань, роз’яснень, диспутів. І як результат: сесія затягується , а тому проходить, буває, не за один день. Але кожен депутат працює на громадських засадах, і тільки від його сумління залежить виконання депутатських обов’язків, які визначені в законі «Про статус депутатів місцевих рад» та в Регламенті міської ради. Зокрема, у статті 25 п.8 Регламенту Старокостянтинівської міської ради вказано: «Депутат як представник інтересів територіальної громади та член ради, здійснюючи депутатські повноваження, повинен дотримуватися правил депутатської етики.», а п.9 говорить: «Депутат зобов’язаний брати постійну участь у роботі ради, постійних комісій ради, до складу яких його обрано. Депутат, який по об’єктивних причинах не може взяти участі у роботі ради, повинен завчасно повідомити про це міського голову або секретаря ради…» Але практика показує, що депутати не повідомляють про причини відсутності. - І саме це стало причиною тому, що була зроблена перерва у останній сесії? - Так, сесія була скликана 30 січня 2008 року, але так як у першій частині депутати приймали Бюджет 2008 року і це питання було досить вагомим, друга частина засідання була перенесена на 1 лютого 2008р. Працівники відділу по роботі з депутатами повідомили їх про цю дату завчасно, депутати зі своєї сторони пообіцяли прийняти участь у роботі сесії. Але при реєстрації маємо іншу картину: з 45 депутатів зареєструвався всього 21 депутат. Кворуму не було і сесія не відбулася. Це говорить про неналежне виконання депутатами своїх обов’язків. Бо ж основне завдання депутата – приймати участь у роботі сесії. - Скільки сесій відбулося за цей час і який середній відсоток депутатів постійно приймає участь у засіданнях? - За період діяльності (близько 1,5 р.) ради 5 скликання відбулося 23 сесії. Для порівняння скажу, що у період роботи попередньої ради 4 скликання, що складав 4 роки, відбулося 31 сесія. Отож, сесії відповідно до змін, що відбулися у земельному законодавстві, проходять частіше, тобто щомісячно, а не як раніше – одна сесія на три місяці. Та проблема полягає в іншому: сьогодні лише 70% депутатів відвідують сесії. Але ж це не останні вибори, тому дійсно хочеться, щоб інформація про відвідування депутатами комісій, сесій набула гласності. Адже виявляється, хтось прийшов у раду, аби представляти інтереси людей, а хтось – аби отримати посвідчення та значок депутата. Хочу сказати більше: з цим питанням, що набуває ганебної практики, ми будемо звертатися до керівництва міських та обласних партійних організацій, аби вони вплинули на депутатів, що представляють інтереси партій на даній територіальній одиниці, вести розмову з головами постійних комісій, які організовують їхню роботу. - Зрозуміло, що останні вибори депутатів до місцевих рад відбувалися на партійній основі. Що це змінило у депутатській діяльності? Тобто, чи закріплені офіційно за депутатами райони, вулиці міста? Згідно якої програми діє депутат? - На мою думку, в таких містах, як наше, краще якщо б депутати обираються за мажоритарною системою. Чому? Хоча депутати відстоюють інтереси всієї громади, кожна людина хоче знати свого депутата... З іншої сторони, депутати обиралися за партійними списками вперше. І тут я теж вбачаю свої плюси. У раді працюють депутати, об’єднані однією ідеєю, депутати-однопартійці, депутати-однодумці, які йшли на вибори з програмою партії і які, працюючи в раді, її виконують. Комісією з питань Регламенту, депутатської діяльності та етики на чолі з Г.М.Висоцьким було запропоновано для розгляду на сесії розподіл депутатів за округами. Сесія підтримала рішення комісії. Депутати були закріплені за округами ( відповідна інформація буде надрукована у найближчих номерах газети). Це було зроблено для того, аби виборці знали своїх обранців. Але це не означає, що члени громади зі своїм наболілими питаннями не можуть звернутися за допомогою чи порадою до депутата з іншого округу. Всі депутати працюють для людей, членів нашої громади. - Які питання, на Вашу думку, викликають найбільше депутатських непорозумінь і запитань. З чим це пов’язано? - Всі питання, які виносяться на сесію, викликають жваве обговорення, одні у меншій мірі, інші - у більшій. Але найжвавіше обговорення, і це ми бачимо не лише із сесій міської ради, викликають земельні питання. Навколо земельних питань дуже багато різних думок, обговорень. Мабуть, це відбувається тому, що земля – найцінніший скарб, який є у громади. Кожен депутат, кожна політична сила має свої підходи до вирішення даних питань, і це якраз викликає дискусію. Особливо, якщо йдеться про оренду та продаж землі… Саме у відповіді на це ваше питання хочу додати й таке: коли на сесії йдуть обговорення, дебати – це означає, що сесія працює. Мене особисто дивувало і насторожувало б, якби сесії проходили швидко, рівно, тобто без будь-яких запитань. Втім, це не означає, що сесію, на якій вирішуються складні нагальні питання, можна перетворювати на сорочинський ярмарок… - Яка робота уже проведена щодо аукціонів на землю. На якій стадії рішення цього питання? - Хочу зазначити, що у нас було розроблене положення про конкурси на оренду земельних ділянок на конкурентних засадах. Але відповідно до змін у Земельному кодексі форми надання в оренду землі на конкурсній основі вже немає. Є тільки аукціон. І наше положення, яким мали б користуватися у 2008 році, уже немає законодавчих підстав. Отож, земельним відділом розробляється відповідне положення про аукціони… Але це є регуляторний акт і він потребує оприлюднення у пресі, терміну для обговорення і т.п. До речі, прем’єр-міністр запропонувала Кабінету міністрів у місячний термін розробити положення, яке буде типовим, таким, яким повинні користуватися усі інші. - Нещодавно, тобто напередодні 24 сесії досить напружено працювала бюджетна комісія. Члени комісії зустрічалися з керівниками бюджетних установ – структурних підрозділів, комунальних підприємств і т.д. Які результати дає така робота і чи є вона постійною… - Почнемо з того, що бюджетна комісія працювала дійсно у досить напруженому режимі, адже бюджет – це основний документ, яким буде користуватися громада міста у 2008 році. Члени комісії виважено та об’єктивно підходили до розгляду питань. І саме за їх пропозицією на засідання були запрошені керівники комунальних підприємств, управлінь, завідувачі відділами виконавчого комітету, економісти та бухгалтери, які відстоювали кожну цифру. Це був своєрідний захист бюджетних програм, який допоміг депутатам детально зупинитися на кожному питанні. До речі, хочу особливо відзначити роботу бюджетної комісії (голова – О.І.Возний), комісії з питань Регламенту, депутатської діяльності та етики (Г.М.Висоцьким), земельної комісії (М.М.Максімов). - А що Ви можете сказати про депутатські фракції, організовані у міській раді? - На сьогодні у міській раді зареєстровані три політичні фракції: «Народний Союз Наша Україна», БЮТ та Партії Регіонів. Вони активно працюють, завчасно обговорюючи питання, виносячи пропозиції на комісії та сесію. Я особисто, як депутат, є членом фракції БЮТ, але стараюся з розумінням співпрацювати з усіма фракціями. - Отож, хотілося б почути про співпрацю депутатів та виконавчого комітету, структурних підрозділів та служб міської ради. - Депутати постійно співпрацюють з виконавчим комітетом міської ради, структура та склад якого затверджені на сесії міської ради. До того ж, окремі депутати є членами комісій виконавчого комітету. Так, активно працюють депутати у комісії з питань приватизації комунального майна, членами якої є й заступники міського голови, начальники відділів). Більшість депутатів не є байдужими до життя міста, допомагають у проведенні міських заходів, часто займаються благодійною діяльність та виступають спонсорами окремих свят. Добре й те, що депутати проявляють небайдужість до проблемних питань життєдіяльністі міста, роботи комунальних підприємств і т.д. Це говорить про їхню активну позицію, вболівання за рідне місто, його жителів. - Що Вам особисто, як депутату, секретарю міської ради, хотілося б змінити у роботі комісій, сесій, словом, у депутатській діяльності? - Знову ж таки, не можна сказати, що є потреба змінити щось у самій структурі депутатської діяльності. Ні. Просто хочеться, аби самі депутати більш серйозніше підходили до виконання своїх обов’язків. Я розумію, що вони працюють на громадських засадах. У більшості є основне місце роботи, тобто це люди зайняті. І, звичайно, коли депутат попереджує, як викладено в Регламенті, про свою відсутність, до цього можна ставитися з розумінням. Але трапляється й так, що депутати без всяких попереджень не з’являються на засідання комісій та сесій. А ще буває таке: на комісіях депутати пропонують вирішити питання одним чином, тим самим віддаючи свій голос за пропозицію комісію, а на сесії відбувається зовсім інше… Навіщо це робиться? Аби зірвати роботу сесії чи перетворити її на постійні дорікання міському голові? - На останній сесії міської ради деякі депутати піддали гострій критиці інформаційно-аналітичну газету «Наше місто». Зокрема, говорилося про те, що у виданні подається недостатньо інформації про діяльність народних обранців. Ваші зауваження з цього приводу. - Так, газета міської ради безумовно має висвітлювати діяльність депутатів, і потрібно на це звертати увагу. Хотілося б, аби набула гласності інформація про відвідування депутатами комісій та сесій, цікавими, на мою думку, були б інтерв’ю з головами постійних комісій та фракцій. - Дякуємо за слушні поради та об’єктивну критику Вам та депутатам, які підняли на сесії це питання. - І наостанок – Ваші побажання чи пропозиції читачам газети, членам Старокостянтинівської громади. - Хочеться, аби члени громади нашого міста були активними і зверталися до депутатів з питаннями, які їх хвилюють. Тому пропоную подумати над новою рубрикою у газеті, де б були запитання до депутатів, до мене, як секретаря міської ради, інших посадових осіб. Обіцяю відповідати на всі проблемні запити, вирішення яких входить до компетенції міської ради. А вам та вашій газеті – нових читачів, цікавих матеріалів та постійного зростання тиражів. - Дякуємо за побажання та змістовну розмову, яка, думаємо, не буде останньою.
|